Eixos educatius
EIXOS EDUCATIUS
Atenció personalitzada envers l’alumnat.
- Ambient d’aula i d’escola acollidor i molt proper, on l’alumnat se sent acollit.
- Acció tutorial potent com a element fonamental en l’acompanyament, el seguiment i l’orientació de l’alumnat.
- La Comissió d’Atenció a la Diversitat per tal de detectar i atendre l’alumnat amb dificultats.
- Desdoblaments, grups flexibles i grups d’ampliació i de reforç.
Relació propera i continuada amb les famílies.
- Comunicació fluïda amb famílies.
- Entrevistes personals amb les famílies sempre que s’escaigui.
- Informes i avaluacions trimestrals.
- Reunions pedagògiques informatives a tots els cursos, i especialment per a P3, 1r de primària, 1r d’ ESO i 3r d’ESO.
Proposta d’aprenentatges significatius i vivencials.
- Projectes d’ensenyament- aprenentatge competencials.
- Les sortides, les colònies, la celebració de festivitats, i els treballs de síntesi, projectes de recerca i treball interdisciplinari, vinculats al currículum.
- Activitats d’ensenyament- aprenentatge compartits entre etapes.
- Treball per projectes en totes les etapes educatives.
Participació activa en la vida social i cultural de l’escola i el barri.
- Comissió Social de centre.
- Participació en el programa Escoles Sostenibles coordinat per l’Ajuntament.
- Participació en el programa Salut i Escola.
- Participació en els Programes de Prevenció de la Guàrdia Urbana i Mossos d’Esquadra.
- Participació en el Programa de Fruita i Escola del Departament d’Agricultura i Ensenyament.
- Preparació i celebració de la Setmana Cultural de Sant Jordi.
- Preparació i celebració de Festes obertes al Barri: Festes de la Mercè, Carnestoltes, Cursa de Can Baró…
Projecte d’educació emocional del nostre alumnat.
- Eix primordial del Pla d’Acció Tutorial.
- Treball continuat de competència social.
- Treball cooperatiu.
- Activitats d’ensenyament- aprenentatge compartits entre etapes.
- Activitats d’ensenyament-aprenentatge entre iguals.
Projecte lingüístic: català, castellà, anglès i francès:
- Iniciació a la llengua anglesa des del parvulari.
- Grups reduïts.
- Matèria de música impartida en anglès a partir de 4t de primària i fins a 3r d’ESO.
- Francès com a matèria optativa de Secundària.
El nostre país, la nostra ciutat i les tradicions: La Mercè, Santa Cecília, Nadal, Sant Jordi, Certamen Literari, Sant Ponç…
- Treball comú entre les etapes.
- Col·laboració i participació dels diferents estaments de l’escola
Integració de les competències digitals en el procés d’ensenyament- aprenentatge.
L’activitat física, l’educació musical, l’educació visual i plàstica i l’expressió en totes les seves vessants com a elements de desenvolupament personal integrats en les activitats d’ensenyament- aprenentatge.
A la nostra escola eduquem per a què l’alumnat esdevingui competent socialment, dialogant i respectuós envers els altres i la societat. Formem persones autònomes i responsables amb iniciativa, tot fomentant l’esperit crític i solidari. Nois i noies que treballin de forma rigorosa i exigent, alhora que desenvolupin la seva sensibilitat i creativitat; obertes al món i identificades amb el seu país, la seva llengua, la seva cultura i els seus costums.
A la nostra escola treballem per a crear un ambient proper i familiar, tot compartint el dia a dia escolar i així, conèixer i acompanyar el nostre alumnat durant tota la seva etapa educativa.